Головна » 2022 » Січень » 30 » Характеристика здобувача освіти
16:27
Характеристика здобувача освіти

Характеристика на учня – це документ, який являє собою оцінку соціальних, психологічних та інших особистих якостей, рис характеру школяра. Характеристика учня складається для нового викладача з метою знаходження індивідуального підходу до нього і налагодження роботи з ним чи для надання в інший навчальний заклад. 

Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, 

Випускник початкових класів повинен мати якісні характеристики:

упевненість в собі, відчуття повноцінності, старанність, працелюбність, самостійність, дисциплінованість, мотивація досягнення успіху, повинен уміти слухати і чути, критично мислити і мати почуття самоконтролю. Опанувати навички навчальної діяльності, прості навички самоконтролю навчальних дій, культуру поведінки і мови, основи особистої гігієни і здорового способу життя.

Випускник середніх класів має володіти певними яко­стями і вміннями:

  • на рівні вимог державних освітніх стандартів засвоїти загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану;
  • опанувати систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного);
  • оволодіти основами комп’ютерної грамотності;
  • знати свої громадянські права і вміти їх реалізувати;
  • оцінювати свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей;
  • дотримуватися правил культури поведінки і спілкування;
  • вести здоровий спосіб життя;
  • бути готовим до форм і методів навчання, використовуваних у старших класах.

 Випускник старших класів повинен:

  • засвоїти на рівні вимог державних освітніх стандартів загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану;
  • засвоїти зміст вибраного профілю навчання на рівні, що забезпечуватиме вступ до закладу вищої професійної освіти та подальше успішне навчання;
  • опанувати одну-дві іноземні мови на рівні поглибленого вивчення або базовому рівні;
  • опанувати основи комп'ютерної грамотності (програмування, навички технічного обслуговування);
  • оволодіти культурою інтелектуальної діяльності;
  • знати і поважати культуру України та інших народів;
  • поважати свою й чужу гідність;
  • поважати права, свободи інших людей;
  • дотримуватися правил культури поведінки і спілкування;
  • поважати свою працю та працю інших людей;
  • мати почуття соціальної відповідальності;
  • вести здоровий спосіб життя;
  • володіти способами отримання інформації;
  • прагнути духовного і соціального добробуту.

 

Випускник НУШ – це особистість, яка усебічно розвинена, здатна до критичного мислення, це патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини, це інноватор, який здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку за принципами сталого розвитку, конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя.

Основні вимоги до написання характеристики учня.

Характеристика – це офіційний документ, який дозволяє отримати відомості про психологічний портрет, особисті якості, навчальні досягнення та перспективи розвитку школяра.Завдяки їй можна швидко проаналізувати індивідуальні особливості дитини та обрати оптимальну модель подальшої взаємодії з нею. Враховуючи серйозне практичне значення, відгук-характеристика на учня має бути чітким, інформативним та структурованим. Виходячи з цього, пропоную вимоги до написання такого документу. А саме:

  • Загальні відомості про учня: клас, навчальний заклад, ПІБ, дата народження
  • Період навчання в освітньому закладі. Відвідування. Поведінка на заняттях. Виконання домашніх завдань.
  • Випускник:
    • особистість - Я концепція /фізичне, психічне, інтелектуальне
    • патріот
    • інноватор
  • Володіє основними ключовими компетентностями на початковому, задовільному, достатньому чи високому рівні. Що не вдається, а що вдається краще

    Перелік основних компетентностей виглядає так: 

    • вільне володіння державною мовою,
    • здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами,
    • математична компетентність,
    • компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій,
    • інноваційність,
    • екологічна компетентність,
    • інформаційно-комунікаційна компетентність,
    • навчання впродовж життя,
    • громадянські та соціальні компетентності,
    • культурна компетентність,
    • підприємливість і фінансова грамотність.
  • НАСКРІЗНІ ВМІННЯ

    Наскрізні вміння формуються на всіх інтегрованих курсах або предметах. Вони є спільними для всіх компетентностей.

    Перелік наскрізних умінь:

    • читати з розумінням,
    • висловлювати власну думку усно і письмово,
    • критично та системно мислити,
    • діяти творчо,
    • виявляти ініціативність,
    • здатність логічно обґрунтувати позицію,
    • конструктивно керувати емоціями, 
    • оцінювати ризики,
    • приймати рішення, 
    • розв’язувати проблеми.
  • За роки навчання в школі допускав/не допускав порушень Правил для учнів /пропуски занять без поважних причин, втечі з уроків, залишення уроків без дозволу вчителя/
  • Веде здоровий/не здоровий спосіб життя /вживання алкоголю, куріння/ На уроках фізичної культури займається в основній/спец групі
  • Цінності - сформовані, не сформовані/ гідність, рівність, справедливість, толерантність, турбота ... дотримуєтьсч прав людини, поважає права інших, може порушити права інших людей через не продуманість своїх вчинків
  • Готовність до партнерства
  • Тип темпераменту, особливості поведінки
  • Тип майбутньої професії. Ким мріє стати в майбутньому
  • Громадянськість - Права людини, політична культура, лідерство/ не проявляє
  • Сімя. Культурно-освітнє середовище сімї направлене/ не забезпечує розвиток особистості школяра

Приклад характеристики

Види характеристик, які може писати вчитель.

Для успішного складання характеристики замало знати її структуру. Потрібно розуміти, який з видів цього документу потрібно підготувати. Адже його призначення може бути досить різноманітним. Для цього вчителю потрібно знати, на які аспекти розвитку учня чи учениці варто звернути додаткову увагу. Тож існує декілька видів характеристик:

  • Детальна психолого-педагогічна (має розкривати якомога більше аспектів навчання та повсякденного життя дитини).
  • Для випускника 4 класу (повинна допомогти педагогам скорегувати роботу учня у 5, 6, 7, класах, звернути додаткову увагу на проблемні аспекти навчання).
  • Для випускника школи (має професійне спрямування, що допоможе учням 9 чи 11 класу зробити правильний вибір для подальшого здобуття освіти).
  • Для дитини, яка пропускає заняття (ключова мета такого документу – встановити основні причини прогулів, а якщо ситуація має місце у початковій школі – детально розглянути благополучність сім’ї школяра).
  • Для школяра, який має низьку успішність (психолого-педагогічна характеристика учня має акцентувати увагу на сильних сторонах розвитку дитини, розкрити психологічні аспекти проблем із успішністю).
  • Для соціальної служби (має допомогти соціальним працівникам оперативно реагувати для вирішення проблеми та покращення ситуації, що надзвичайно важливо насамперед для учнів 1 та 2 класу).
Переглядів: 161 | Додав: valentina124 | Теги: характеристика випускника, характеристика учня, характеристика здобувача освіти, характеристика випускника НУШ, характеристика учня НУШ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar