Памятки для учнів та вчителів

  • Пам'ятка для тих, хто хоче розуміти науку історію
  • Мистецво говорити
  • Алгоритм роботи з фото
  • Що (кого) зображено на фото?
  • Вкажіть, за можливості, коли було зроблено це фото? (рік, період, подія)
  • Це природна фотографія чи для неї спеціально позували?
  • Що ви знаєте про події, відтворені на фото
  • Алгоритм роботи з плакатом
  • Хто автор плаката?
  • Яка назва, підпис?
  • Що зображено?
  • Яка мета створення плакату?
  • Коли відбувалися зображені події (явища)?
  • Алгоритм роботи з карикатурою
  • Якій події чи явищу присвячена карикатура? Коли її створено?
  • Чи впізнаєте ви персонажі, зображені на карикатурі? Якщо це реальні люди, то назвіть їх. Яке вони посідали місце в суспільстві на момент створення карикатури?
  • Що означає підпис під карикатурою? Вона смішна чи іронічна?
  • Персонажі зображено позитивно чи негативно?
  • Яке ставлення автора до змісту карикатури? Воно позитивне чи негативне?
  • Алгоритм роботи з історичним документом
  • Зясуйте походження документа:
  • Хто його автор?
  • За яких історичних обставин зявився документ?
  • Що являє собою документ за змістом і формою (опис історичної події сучасником, оцінка події істориком, законодавчий акт тощо?)
  • Зясуйте, які завдання до документа слід виконати?
  • Прочитайте текст документа, зясуйте значення нових понять та термінів, що містяться в ньому
  • Виконайте завдання до документа. Якщо ви не можете цього зробити, уважно та пповільно прочитайте текст ще раз, звертаючи увагу на зміст окремих речень