Памятки для учнів та вчителів
- Пам'ятка для тих, хто хоче розуміти науку історію
- Мистецво говорити
- Алгоритм роботи з фото
- Що (кого) зображено на фото?
- Вкажіть, за можливості, коли було зроблено це фото? (рік, період, подія)
- Це природна фотографія чи для неї спеціально позували?
- Що ви знаєте про події, відтворені на фото
- Алгоритм роботи з плакатом
- Хто автор плаката?
- Яка назва, підпис?
- Що зображено?
- Яка мета створення плакату?
- Коли відбувалися зображені події (явища)?
- Алгоритм роботи з карикатурою
- Якій події чи явищу присвячена карикатура? Коли її створено?
- Чи впізнаєте ви персонажі, зображені на карикатурі? Якщо це реальні люди, то назвіть їх. Яке вони посідали місце в суспільстві на момент створення карикатури?
- Що означає підпис під карикатурою? Вона смішна чи іронічна?
- Персонажі зображено позитивно чи негативно?
- Яке ставлення автора до змісту карикатури? Воно позитивне чи негативне?
- Алгоритм роботи з історичним документом
- Зясуйте походження документа:
- Хто його автор?
- За яких історичних обставин зявився документ?
- Що являє собою документ за змістом і формою (опис історичної події сучасником, оцінка події істориком, законодавчий акт тощо?)
- Зясуйте, які завдання до документа слід виконати?
- Прочитайте текст документа, зясуйте значення нових понять та термінів, що містяться в ньому
- Виконайте завдання до документа. Якщо ви не можете цього зробити, уважно та пповільно прочитайте текст ще раз, звертаючи увагу на зміст окремих речень